Vizsgálódik a GVH: gyógyír a másnaposságra, vagy a fogyasztók megtévesztése?

A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított egy üdítőital forgalmazóival szemben, mivel a másnaposság tüneteinek enyhítését ígérő reklámjaik vélhetően megtévesztették a fogyasztókat.

A nemzeti versenyhatóság eljárást indított a Regenera revitalizáló és másnaposság elleni ital gyártójával és forgalmazójával, az SSHS Group Kft.-vel és a Regenera Hungary Kft.-vel szemben, mivel termékük reklámjai jogsértőnek minősülhetnek.

A hatóság gyanúja szerint a cégek országos tévéreklámokban, illetve az interneten olyan egészségre ható állításokkal népszerűsítették az üdítőitalt, amelyek valószínűsíthetően nem felelnek meg az élelmiszerekre irányadó ágazati szabályoknak. Az élelmiszer-reklámozásra vonatkozó rendelkezések áthágásával a két cég feltehetően megtévesztette a fogyasztókat a termék egészségre gyakorolt hatásait illetően.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását,...

Tovább a teljes cikkhez az uzletem.hu oldalon.