Visszafelé sülhet el az AI monitoring a munkahelyeken
A felmérés szerint a cégeknek fontos kommunikálniuk, hogy a megfigyeléssel segíteni akarják a dolgozók munkáját.
A Cornell legújabb kutatása szerint a munkavállalók viselkedését és termelékenységét monitorozó mesterséges intelligenciaeszközök valójában csökkenthetik a termelékenységet és növelhetik a kilépési arányt – írja a HR Drive.
Ide tartozik többek között az olyan mesterséges intelligencia, amely azt figyeli, hogy az ügyfélszolgálati munkatársak jól bánnak-e az ügyfelekkel, vagy az alkalmazottak lazsálnak-e. Az ilyen típusú megfigyelésnek alávetett dolgozók egy tanulmányban arról számoltak be, hogy úgy érzik, elvesztették autonómiájukat, és nagyobb valószínűséggel kezdtek "ellenálló magatartásformákba". Hasonlóképpen, a brainstorming során megfigyeltek kevesebb ötletettel álltak elő.
Másrészt, azok a vizsgálati résztvevők, akiknek azt mondták, hogy egy mesterséges intelligencia eszköz...