Ünnepnapot kapott a kadarka

Közösségi finanszírozással – kilenc borászat összefogásával – elindult az első Kadarka Nap kampánya.

Közösségi finanszírozással – kilenc borászat összefogásával – elindult az első Kadarka Nap kampánya.

Míg 2008-ban még közel 600 hektár kadarka volt Magyarországon, a HNT friss statisztikái szerint ma már csak 273 hektárnyi maradt, annak ellenére, hogy nemzetközi szinten egyre nagyobb az érdeklődés a fajta iránt.

[kep2:133956]

A kampány célja kettős: egyrészt szeretnék minél több borkedvelővel megismertetni a fajtát, másrészt létrehozni egy online, kétnyelvű tudástárat, ahová november 20-a után is kerülnek fel tartalmak, és így a fajta iránt érdeklődő borkedvelők és szakemberek egyaránt találjanak aktuális információkat.

A 2021-es kampányban résztvevő borászatok:

Eszterbauer Pincészet (Szekszárd), Hagymási Pincészet (Eger), Heimann Családi Birtok (Szekszárd), Koch Borászat (Hajós–Baja), Lajver...

Tovább a teljes cikkhez a gusto.hu oldalon.