Úgy nőtt a médiatorta, hogy közben kisebb lett
A 2023. évi MRSZ Médiatorta 351,1 milliárd forint, az MRSZ Kommunikációs torta 648,9 milliárd forint volt. A kimagasló infláció továbbra is rányomta a bélyegét az iparág teljesítményére, vagyis nominálisan ugyan nőtt mindkét torta, de reálértéken még mindig apadás mutatkozik: a médiatorta 6,6 százalékkal, a kommunikációs torta 5 százalékkal csökkent tavaly.
A hazai média, azaz a tévé, a magyar digitális kiadványok, a sajtó, a közterület, a rádió és a mozi esetében még borongósabb a kép: reálértéken 7,2 százalékponttal maradnak el a 2022-es szinttől, 17,7 százalékkal a 2019-estől. A kommunikációs tortaszeletek, vagyis a média és gyártási költség melletti számok kissé jobban festenek, „csak” 3,1 százalékos csökkenést mutatnak reálértéken.
Gulyás János, az MRSZ elnöke így összegezte a szövetség legfontosabb megállapításait a piac tavalyi állapotát mutató számok kapcsán: „A 2023-as év sem volt...