Súlyos munkaerőhiánnyal küzd a MÁV
A Vasutasok Szakszervezetének elnöke szerint folyamatosan nyílik a felvettek és a távozók közötti olló.
A MÁV-nál akkora a hiány a mozdonyvezetők, a jegykezelők és a kocsivizsgálók körében, hogy csak folyamatos túlórával tudják tartani a menetrendet - írja a Népszava. A lap szerint szeptember végére az érintettek többsége kimeríti az új Munka Törvénykönyve és a MÁV hatályos kollektív szerződésében meghatározott maximum 300 órás túlóra keretet is. Ezt követően a munkáltatónak nincs rá jogi lehetősége, hogy rendkívüli munkavégzést rendeljen el az alkalmazott számára. A túlórakeret extra díjazás fejében további száz órával növelhető, de erről a munkavállaló dönthet.
"Ha sokan döntenek úgy, hogy extra bér ellenében sem vállalják az újabb műszakokat, akkor nem lesz, aki elvezesse a vonatokat, kezelje a váltókat vagy éppen a jegyeket. Jó néhány vonalon a menetrendben szereplő járatokat sem tudják...