PwC-felmérés: A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat

„Magyarországon az áringadozások egyre inkább befolyásolják a vásárlóerőt, ami nemcsak a fogyasztói költéseket, hanem a kiskereskedelmi szektor stratégiáit is érinti.”

A 28 ország több mint 21 000 fogyasztójának véleményét összegző kutatás rávilágít arra, hogy a vásárlók elsősorban olyan élelmiszereket vennének, amelyek összhangban állnak az egészséggel, a kényelemmel és a fenntarthatósággal kapcsolatos szemléletükkel. A növekvő élelmiszerárak és megélhetési költségek azonban egyre inkább korlátozzák ezeknek a feltételeknek a teljesülését. A válaszadók körülbelül 50 százaléka tervezi, hogy a következő hónapokban növeli a friss termékek fogyasztását, viszont 60 százalék egyre nagyobb aggodalommal tekint az ultrafeldolgozott élelmiszerekre és a növényvédő szerek használatára.

A megélhetési költségek okozta nyomás továbbra is hatással van a fogyasztói bizalomra. Míg globálisan 46 százalék érzi...

Tovább a teljes cikkhez az uzletem.hu oldalon.