Profesion.hu: több mint 10 százalékkal csökkent a meghirdetett ügyfélszolgálati állások száma
A vállalatok igyekeznek az online felületeikre terelni az ügyfeleiket és automatizálással javítani a folyamataik hatékonyságát.
A Profession.hu adatai alapján az ügyfélszolgálati pozíciók közül legnagyobb visszaesést a kárszakértő (mínusz 37 százalék), kintlévőség-kezelő (mínusz 34 százalék), személyes (mínusz 20 százalék) és telefonos (mínusz 12 százalék) ügyfélszolgálati pozíciók mutatták. Ezzel szemben az online ügyfélszolgálat (+48 százalék) és a vevőszolgálat (+22 százalék) kategóriákban jelentős növekedés látható. Az ügyfélszolgálati munka tehát egyre inkább a digitális csatornák irányába tolódik el. Ezt jórészt az emberek, a szolgáltatással kapcsolatos preferenciáinak változása okozza: egyre inkább jellemző, hogy az egyszerű ügyeket online intézzük, és a komplexebb problémákkal fordulunk a vevőszolgálatokhoz.
A tendencia azonban nem jelenti azt, hogy nehéz helyzetbe kerültek a nem-digitális...
