Online árfigyelő: két hét alatt félmillió látogató

Az árfigyelő rendszernek alig két hét alatt 510 ezer látogatója volt, és összesen több mint 35 millió letöltés történt az oldalon.

A július 1-jén indult árfigyelő rendszerbe kötelezően a legnagyobb, éves szinten legalább 100 milliárd forint nettó árbevétellel rendelkező kiskereskedők – az Aldi, az Auchan, a Lidl, a Penny, a Spar és a Tesco – szolgáltatnak adatot minden nap.Az árfigyelő így mintegy 1200 üzletben a 62 termékcsoportba tartozó több mint 1000 különböző termékre vonatkozóan tartalmaz áradatokat.

A rendszerhez önkéntes alapon is lehet csatlakozni, ezt a szándékot a Gazdasági Versenyhivatal felé szükséges jelezni. (A magyar kiskereskedelmi láncok közül még egy sem élt ezzel a lehetőséggel.)

A július 1. és július 12. közötti időszakban az online árfigyelő rendszerben megjelenő 62 termékkategóriából 55-ben csökkentek a termékek átlagárai. A 62 termékcsoport termékei esetén az átlagárak...

Tovább a teljes cikkhez az uzletem.hu oldalon.