Nincs kreativitás tudás, kíváncsiság és kritikai gondolkodás nélkül
A jelen és a jövő szervezetei számára is a legértékesebb munkavállalói tulajdonság a kreativitás. A 15 évesek kompetenciáit világszerte mérő PISA-felmérésen is új területként a középpontba került. A kreativitás mozgatórugóiról, méréséről, gyerekek közötti fejlesztéséről beszélt Lannert Judit oktatáskutató, a T-Tudok közgazdász-szociológus munkatársa.
Milyen feladatokkal, hogyan mérhető a kreativitás?
- A kreativitás egy olyan kognitív kompetencia, amely erősen területfüggő, ezért már az első mérések is megkülönböztették a szöveges és a vizuális kreativitást. Valaki lehet jó az egyikben és nem jó a másikban. Tehát nincs ilyen, hogy valaki általánosan kreatív, ez területhez kötött. Az OECD is ezért négy területen mérte a tanulók kreativitását, ezek: kreatív írás, vizuális kreativitás, társadalmi problémamegoldó kreativitás és tudományos kreativitás.
A területnek megfelelő feladatokat adtak...