Ne irányítsuk a vásárlót megszűnt platformra vagy nem létező békéltető testülethez!
A Pest Vármegyei Főügyészség tapasztalatai alapján egyre több esetben tájékoztatják félre a fogyasztókat arról, hogy panaszukkal hová fordulhatnak.
Akár online, akár hagyományos vásárlásról van szó, jogsértés esetén különböző lehetőségek állnak rendelkezésre a jogvita rendezése érdekében. Sok esetben azonban a megvásárolt áru vagy szolgáltatás értéke olyan alacsony, hogy a fogyasztók nem fordulnak bírósághoz, még akkor sem, ha a termék hibás, vagy a fogyasztó kifejezetten átverés áldozata. Ezért a hétköznapi vásárlásoknál felértékelődnek azok a vitarendezési módok, amelyek egyszerű megoldást kínálnak, nem költség- és időigényesek, és nem utolsó sorban nem szükséges hozzájuk jogi segítség. Tehát az ilyen lehetőségekről való tájékoztatás lényeges a fogyasztók számára, hiszen a megfelelő módon és kellő időben történő fellépés hiánya meghiúsíthatja az igény érvényesítését – hangsúlyozzák közleményükben...
