Munkáltatói márka disszonancia: ígéret és valóság konfliktusa
2024. szeptember X. - Amikor egy vállalat munkáltatói márkája és az álláskeresők által megélt valóság közötti különbség egyre nagyobbá válik, munkáltatói márka disszonanciáról beszélhetünk. Ez a jelenség különösen veszélyes, mert a munkáltatók gyakran nem is tudnak róla, csak az egyre nehézkesebb toborzási folyamatok, a növekvő költségek, és a megfelelő jelöltek hiánya hívják fel rá a figyelmet.
A disszonancia forrása a munkáltatói márka ígéretei és a jelöltek által észlelt valóság közötti különbségből fakad. A cégek különféle, néha látványos és költséges employer branding akciókat hajtanak végre, mint például ingyenes rooftop bárok kialakítása vagy extra juttatások bevezetése. Azonban ezek az intézkedések mit sem érnek, ha a munkavállalók alapvető elvárásai, mint a korrekt vezetői kommunikáció vagy emberi bánásmód, nincsenek biztosítva.
“Egy külföldi partnerünk esetében, bár sikeres bővülési...