Mikor célszerű fejvadászt bevonni a toborzásba?
Toborzáskor a releváns eszközök kiválasztásához érdemes olyan partnert bevonni, aki nagy adatmennyiséggel rendelkezik a munkaerőpiacon – mondja a Profession.hu szakértője.
Leggyakrabban olyan esetekben fordulnak munkáltatók fejvadász ügynökségekhez, amikor hiányzik a toborzáshoz a szaktudás, a kapacitás cégen belül, amikor hirtelen növekszik meg a vállalkozás munkaerőigénye, vagy amikor a munkaerőfelvétel volumene eredendően annyira magas, hogy csak recruiter partner bevonásával lehet hatékony.
Befolyásolhatja ezeket az igényeket a szervezeten belüli aktuális munkaerő, a fluktuáció mértéke, a növekedésre való törekvés vagy a minőségi csere igénye egy adott szakterületen.
Számos cég elköveti azt az alapvető hibát, hogy nem adatok alapján választ megfelelő csatornát vagy csatornákat a toborzáshoz, hanem megszokásból, és a folyamat során egyszerre mindig csak egyet használ belőlük. Bár egy feladott...