Mennyibe kerül egy sikertelen munkaerő-felvétel?
Ne csak a hirdetési költségeket számoljuk egy munkavállaló felvételénél, hanem a toborzó munkaóráinak költségét és a próbaidő alatti lemorzsolódás forintjait is. Egyebek mellett erről szólt a múlt heti recruiTECH egyik előadása. A toborzási konferenciáról szóló sorozatunk első részében terítéken még a kiválasztási idő és az employer branding szerepe is.
Egy új munkavállaló felvételénél a beillesztés kardinális kérdés. A munkaerő-kiválasztással foglalkozó Hunam Personnel Solutions Kft. kutatást végzett közel 50 HR igazgató bevonásával akik az ipar számos területén – így az autóiparban, elektronikában, vegyiparban, élelmiszeriparban, logisztikában, IT-szektorban – dolgoznak. E cégek átlagosan évente 15-20 munkavállalót vettek fel. A toborzási időt, a költségeket valamint a beválást, a kilépési költégeket mérték fel. A válaszokból 30-60 nap közötti kiválasztási idő rajzolódott ki– persze egyszerűbb...