Megtorpant a hazai e-kereskedelem

2023 első felében stagnált a magyarországi e-kereskedelem, az inflációs adatok fényében azonban a helyzet valójában a piac csökkenését tükrözi – mutat rá a Growww Digital e-kereskedelmi trendriportja.

A következő években a teljes e-kereskedelemi piac struktúrájának változása várható, ahol az alkalmazkodó képesség és a stratégiai bővülés lesz a túlélés kulcsa.

Az e-kereskedelem az első félévben stagnált az egy évvel korábbi adatokhoz képest, a vásárlások száma 4-5 százalékkal csökkent, ami a kereslet lassulását jelzi. Ezzel párhuzamosan, másfél év után a Google hirdetések (CPC) árai a második negyedévben emelkedni kezdtek.

„Ez utóbbi azért meglepő, mert az e-kereskedők akkor növelik a hirdetési költségeiket, amikor a piac is növekszik. Ezzel szemben a reklámköltségek növekedése figyelhető meg. A kereskedők egyre többet fizetnek a kattintásért, hogy a csökkenő kereslet ellenére fenntartsák...

Tovább a teljes cikkhez az uzletem.hu oldalon.