Már nem elég jó munkahellyé válni, ezt meg is kell mutatni
A toborzási igények ugyan iparáganként eltérőek, a fluktuáció elleni küzdelem és a kulcsemberek megtartása közös pont. Idén is elkészült a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felmérés.
A válaszadó cégek 14 iparágat, 23 692 milliárd forint árbevételt és 257 408 foglalkoztatotti létszámot fednek le.
A 443 szakember bevonásával elkészített országos felmérésből kiderül: akkora kihívást jelent az új munkaerő megtalálása és a már meglévő szakemberek megtartása, hogy ehhez már nem elég jó munkahellyé válni, ezt meg is kell mutatni, fel is kell hangosítani. A munkáltatói márkaépítés szerepe tovább erősödik a vállalati szektorban: a megkérdezett cégek közel fele (47%) a folyamatos gazdasági kihívások ellenére is növeli az employer branding támogatására fordított büdzséjét 2025-ben, csökkenést mindössze 7%-uk tervez és mindössze 2% nem költ rá.
„A cégek nem véletlenül...