Már idén milliárdos üzletté nőheti ki magát a női élsport
A Deloitte szakértői szerint a sportszponzorációs kiadások a jövőben tovább tolódnak a női sportok irányába.
A szurkolók, a műsorszolgáltatók és a kereskedelmi partnerek érdeklődése a női élsport bevételeinek gyors növekedéséhez vezet. A Deloitte előrejelzése szerint 2024-ben a női élsportba irányuló teljes összeg 55 százalékát, mintegy 696 millió dollárt a kereskedelmi bevételek tesznek ki, ezt követik 27 százalékos részarányú, összesen 340 millió dollárt kitevő televíziós és a 240 millió dolláros meccsnapi bevételek, amelyek a teljes összeg 18 százalékát jelentik.
A korábbihoz mért meredek emelkedés elsősorban a kereskedelmi bevételek erőteljes növekedésének köszönhető, ezt követik a közvetítésből származó és a meccsnapi bevételek. Az előrejelzések szerint a legnagyobb földrajzi piacok Észak-Amerika (670 millió USD, 52 százalék) és Európa (181 millió USD, 14 százalék), míg a két legértékesebb...