Légi utasok jogai: jár-e kártérítés a késésért, ha nem volt elég poggyászrakodó?

„Rendkívüli körülménynek” minősülhet a poggyászberakodásért felelős reptéri személyzetnek a légi járat jelentős késését okozó létszámhiánya – mondta ki az Európai Bíróság.

Az „ügy”

2021-ben a TAS társaság által üzemeltetett, Köln-Bonnból (Németország) a görögországi Kos szigetére tartó légi járat 3 óra 49 perc késéssel érkezett meg.

A késésnek több oka is volt, de elsősorban a Köln-Bonn repülőtéren a poggyászok repülőgépbe történő berakodásáért felelős személyzet létszámhiánya okozta. A késéssel érintett utasok közül egyesek átruházták az esetleges kártalanításhoz való jogukat a Flightrightra. E vállalkozás keresetet indított a TAS ellen a német bíróságok előtt, arra hivatkozva, hogy a késés a TAS-nak tudható be, és nem igazolható rendkívüli körülményekkel. Az uniós jog értelmében ugyanis a légitársaság nem köteles kártalanítást fizetni a jelentős, azaz három órát meghaladó késés esetén,...

Tovább a teljes cikkhez az uzletem.hu oldalon.