KPMG: „Eljött az idő, hogy az SSC-k helyett a GBS-ek piacán legyünk versenyképesek”
„A kiélezett versenyben Magyarország eddig jól teljesített, de a GBS szektorban a befektetőkért folytatott versenyt nem lehet egyszer és mindenkorra megnyerni.”
Az SSC-k (Shared Services Center, megosztott szolgáltatási központ) mintegy húsz éve jelentek meg a magyar piacon is az outsourcing egyik formájaként. Kezdetben a vállalatok a fő tevékenységükhöz közvetlenül nem kapcsolódó részfolyamatokat (HR, IT szolgáltatások, létesítmények, logisztika vagy épp ügyfélszolgálat) kiszervezték egy erre szakosodott céghez. Az SSC vállalkozások bevonásával csökkentek a globális vállalatoknál a támogatói feladatok és a decentralizáció költségei, míg növekedett az üzleti támogató folyamatok minősége és szakszerűsége, sőt a stratégiai rugalmasság is. Ezekben a központokban halmozódott fel az összes céges információ, hiszen itt rendszerezték a világ legnagyobb vállalatainak termelési, foglalkoztatási, beszerzési,...