Közel 10 százalékkal nőhetnek idén a reklámköltések Magyarországon

A globális hirdetési kiadásoknak egyre nagyobb része áramlik fokozatosan a digitális területre, a szegmens költési részaránya 2026-ra már a 62 százalékot is eléri.

A dentsu Global Ad Spend Forecasts most kiadott 5 százalékos növekedési előrejelzése 0,4 százalékponttal meghaladja az év elején prognosztizált mértéket. Ennek oka elsősorban az, hogy több meghatározó piacon – így az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban és Japánban – is javultak a kilátások. Már 2024 kezdete óta a vártnál gyorsabb tempóra kapcsolt a piac, az év második felében pedig nagyban segítik e lendület fenntartását a jelentős nemzetközi sportesemények (a párizsi olimpia vagy a németországi labdarúgó Európa-bajnokság), valamint az amerikai elnökválasztás.

A világ reklámkiadásainak idei bővülését immár csak felerészben okozza a médiaárak inflációja, a 12 legnagyobb reklámpiacon a...

Tovább a teljes cikkhez az uzletem.hu oldalon.