Kik félthetik munkájukat leginkább a chatbotok elterjedése miatt?
A dolgozók több mint fele szerint a marketing és PR osztályokon lehetne bevezetni a chatbotot, ám a szektor dolgozói közül csak kevesen félnek ettől.
Egy tanulmány szerint az Y generáció, azaz az 1980 és 1995 között születtek 43%-kal jobban aggódik a többi generációnál amiatt, hogy a ChatGTP térnyerése miatt elveszíti állását - írja a cybernews.com. A marketingesek fele akkora valószínűséggel aggódnak amiatt, hogy a ChatGPT helyettesítheti az állásukat, mint a termékmenedzsment és az ügyfélszolgálati részlegeken dolgozó társaik - de a Sortlist Data Hub tanulmánya szerint ők azok, akiket a legnagyobb veszély fenyeget.
A felmérés szerint a munkakörök leépítését fontolgató munkáltatók 51%-a szerint a ChatGPT-t leginkább a marketing és PR osztályokon lehetne bevezetni. Az említett részlegek alkalmazottainak csak egynegyede gondolja úgy, hogy a létszámcsökkentés őket is érintené.
Arra kevesen...