Kedvesség a munkahelyen: versenyelőny vagy gyengeség?

Ha egy munkahelyre gondolunk ritkaság, hogy a kedvesség, mint kitétel, esetleg jelző jut először eszünkbe. Pedig úgy tűnik a munkavállalóknak egyre inkább igénye van a kedvességre (és ennek következményeire) a munkahelyen is. Ez az igény felmerülhet a vezetőkkel szemben, és ezzel együtt a szervezeti kultúra kialakításában is, hiszen a két tényező egymást feltételezheti.

Nemrég szembejött velem egy a Facebookon futtatott kérdés, ami arra várt választ az olvasóktól, hogy mitől lesz valaki jó főnök. A kérdésre számos és sokféle válasz érkezett, de az egyik, ami kitűnt a sorból az éppen a kedvességet emelte ki a vágyott vezetői tulajdonságok közül, illetve más olyan személyiségjegyeket, viselkedési formákat, amelyek a kedvességhez kapcsolódnak, úgyis mint segítőkész, törődő, együttérző, őszinte, emberséges, mindez akár együtthatóként olyan magabiztossággal, ami lehetővé teszi, hogy az illető...

Tovább a teljes cikkhez a hrportal.hu oldalon.