Karácsonyi kampányt indít az MNB

A csökkenő infláció időszakában is kiemelten fontos, hogy körültekintően mérlegeljük anyagi helyzetünket, teherviselő képességünket.

Az idei II. negyedévben a bankkártyás vásárlások közel 30 százalékát, 1,23 ezer milliárd forintot online, különböző webshopokban költött el a lakosság. Ezzel párhuzamosan jelentősen nőtt a kártyás visszaélések száma, ami a karácsony előtt erősödő forgalomban tovább emelkedhet. A kiberbűnözők ebben az időszakban is a figyelmetlenségünkre, befolyásolhatóságunkra, át nem gondolt döntéseinkre számítanak. Az internetes bankolás és online vásárlás során ezért fokozott óvatosság ajánlott!

A leggyakrabban előforduló csalási módszerek közé tartoznak az online csomagküldési szolgáltatókhoz, online piacterekhez, webáruházakhoz kapcsolódó átverések. E szolgáltatók nevében karácsony közeledtével egyre több adatszerző e-mailt és sms-t küldhetnek majd a csalók, így – főképp,...

Tovább a teljes cikkhez az uzletem.hu oldalon.