Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes, ingyenes Facebook és Instagram?

Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A kérdéseket Bartal Iván, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetője vette sorra.

Mi az a „consent or pay” modell?

A modell lényege, hogya felhasználók mindössze két megoldás közül választhatnak:vagy hozzájárulnak ahhoz, hogy adataikat a szolgáltató viselkedésalapú reklámozás céljára használja fel, vagy fizetnek a szolgáltatás használatáért. Ezt a megoldást sok kritika érte már korábban is, és a Facebook-ot és az Instagram-ot is üzemeltető Meta is régóta keresi a megoldást arra, hogy a személyre...

Tovább a teljes cikkhez az uzletem.hu oldalon.