Itt a Z, jön az alfa: generációs toborzási stratégiák

A legtöbb cégnél a Z generációsok bevonzásán és illesztésén dolgoznak, de nyakunkon az alfa generáció, azaz a 2010-től születettek. Nagy kérdés, hogy a HR-esek hogy tudják majd megszólítani a digitális világban felnőtt legfiatalabb nemzedéket, akik diákmunkásként két év múlva már a cégek ajtaján kopogtathatnak. A Z és az alfa generációk nagyvállalati toborzási stratégiáiról szólt egy izgalmas beszélgetés a májusban tartott generációs konferencián.

Bár az alfa generáció (vagyis a 2010-től születettek) első képviselői hamarosan belépnek a munkaerőpiacra, ma még nem foglalkozunk velük, mondván, hogy a Z generációt (mostani 15-28 évesek) tanuljuk. Pedig már akkor is, amikor én a szakmámat kezdtem (mintegy 10 éve – a szerk.) a Z generációt tanultuk – jelentette ki Bárány Tamás a MOL toborzási vezetője a májusi CulTUNEration szakmai konferencián. Két éven belül azonban már az alfások is kopogtatnak...

Tovább a teljes cikkhez a hrportal.hu oldalon.