
Ingyen túlóra? Az X generációnak természetes, a Z-nek abszurd
Vajon miért gondolják a cégtulajdonosok, -vezetők természetesnek, hogy a munkánk egy része „ajándék”, miközben a boltban sem kapunk több árut ugyanazért a pénzért? Bárány Judit szervezetfejlesztő és HR szakértő vezet végig a generációs örökségen és a lehetséges megoldásokon.
Ha bemegyünk egy pékségbe, és kérünk egy kiló kenyeret, nem fogunk 1,2 kilót kapni ugyanazon az áron. Sőt, ha ragaszkodnánk hozzá, hogy márpedig ez nekünk jár, akkor nagy valószínűséggel „szép csendben” kikísérnének minket az üzletből. Mégis, a munka világában sok helyen az az íratlan szabály, hogy az egy „kiló” munka mellé még hozzácsomagolunk két-három órányi túlórát, egy kis hétvégi e-mailt, egy kis szabadidőben végzett prezentációfaragást – ingyen.
Miért? Hogyan lett ez a „norma”? És vajon reális-e még ma is ezt elvárni a munkavállalóktól? Erről szól ez a cikk, ami remélem sok vezetőt, cégtulajdonost arra sarkal,...