Így figyeli a „NAV-testvér” az online piactereket

A NAV szünet nélkül monitorozza az online piactereket, közösségi oldalakat, amelyeken egyre nagyobb volumenű az e-kereskedelem, az utóbbi években ipari méreteket öltött az a sajátos reklámözön, amivel a virtuális médiában igyekeznek megszólítani a vásárlókat.

Az említett kockázatokat hordozza, ha az interneten olyan speciális terméket kínál valaki, amit csak engedéllyel lehet forgalmazni – például dohányárut, alkoholt; nemesfémből készült, márkavédett terméket –, vagy valamit gyanúsan alacsony áron hirdetnek. A kockázatok felmérése után kiválasztott hirdetések nyomán komoly és összetett háttérmunka kezdődik a NAV ellenőrzési szakterületén – olvasható a NAV „Beszédes nyomok a virtuális piactérben” című közleményében.

A hirdetések mögötti cégek azonosítása jelenti az ellenőrzés kulcsát. Gyakori, hogy a legkézenfekvőbb módszerrel indul a folyamat, az online rendeléssel, ami gyakorlatilag próbavásárlást...

Tovább a teljes cikkhez az uzletem.hu oldalon.