GVH: mire érdemes odafigyelniük a vállalkozásoknak fenntarthatósági szempontból?
Mik azok a „zöld állítások”? Mire érdemes odafigyelniük a vállalkozásoknak fenntarthatósági szempontból? A kérdésekre a Gazdasági Versenyhivatal podcast-sorozatának legújabb adásában válaszol a szakértő.
Az elmúlt években készült piackutatások szerint növekvő elvárás a fogyasztók részéről a gyártók környezetbarát működése, ezzel egyidejűleg pedig növekszik azon vásárlók aránya, akik figyelembe veszik fogyasztásuk környezetre gyakorolt hatását. A GVH ezért kiemelt figyelemmel vizsgálja az úgynevezett „zöld hirdetéseket”.
A GVH 2024 januárjában publikálta zöld állításokat vizsgáló piacelemzését, amelynek egyik fókuszában az élelmiszerek álltak. A vizsgálat megállapította, hogy a hazai vállalkozások nagyon széles értelmezésekkel és nem rendszerezett módon kommunikálnak a fenntarthatósággal kapcsolatban.
Számos vállalkozás bizalmi jegyekkel, logókkal támasztja alá a „zöld” működését, ugyanakkor...