GVH: Európa-szerte kaotikus az influenszerek reklámtevékenyége
A versenyhivatal 28 magyar véleményvezér posztjait vizsgálta.
Az Európai Bizottság és 22 uniós tagállam, valamint Norvégia és Izland nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságai közös akciójuk során összesen 576 influenszer marketingtevékenységét vizsgálták abból a szempontból, hogy a véleményvezérek megfelelően jelölik-e az olyan tartalmakat, amelyekért valamilyen ellenszolgáltatásban részesülnek.A munkát koordináló Európai Bizottság most közzétette összefoglalóját a vizsgálat eredményeiről.
Kiderült, hogy az ellenőrzött 576 influenszer 97 százaléka tett közzé kereskedelmi tartalmú posztokat, de csak 20 százalék jelezte ezt szisztematikusan; 38 százalék ugyanakkor egyáltalán nem használta a kereskedelmi tartalomra utaló megjelöléseket, például az Instagramon a „fizetett partnerség” jelölést.
A vizsgált véleményvezérek egy része eltérő megfogalmazásokat választott, mint például „együttműködés” (16...