Google és Meta alkalmazottak buktak le, hogy tinédzsereket céloztak meg hirdetési trükkökkel
Egy Google és Meta alkalmazottakból álló csoport titkos hirdetési kampányt indított, amely a 13-17 éves korosztályt célozta meg a YouTube-on.
- A csoport megkerülte a Google saját szabályait, amelyek tiltják a tinédzserek célzott hirdetéseit.
- A Google lezárta a kampányt, és vizsgálatot indított az ügyben.
A gyermekeket célzó, személyre szabott digitális hirdetések már régóta ellentmondásos üzleti gyakorlatnak számítanak. Ennek megfékezésére a Google 2021-ben bevezette a szabályokat, amelyek tiltják a hirdetések célzását 18 éven aluliak felé. Egy új jelentés szerint azonban egy Google alkalmazottakból álló csapat együttműködött a Meta munkatársaival, hogy megszegjék a vállalat saját szabályait.
A Google hirdetési programjában létezik egy "ismeretlen" kategória, amelybe olyan felhasználók tartoznak, akiknek az életkorát, nemét, szülői státuszát vagy háztartási jövedelmét nem azonosították....