GKID-Mastercard: 8,5 százalékkal nőtt 2023-ban az e-kereskedelem forgalma
A magyar e-kereskedelmi piacon működő webáruházak által kiszolgált online rendelések száma 2023-ban meghaladta a 83 milliót, értéke mintegy 1474 milliárd forintot tett ki, 8,5 százalékkal nőtt 2022-höz képest – derül ki a GKID piackutató vállalat és a Mastercard digitális kereskedelmi körképéből.
Az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolguk van a magyarországi vállalkozásoknak, egyebek mellett a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása miatt, ami nem magyar sajátosság, szinte minden EU-s piacot érint – olvasható a közösen kiadott közleményben.
Madar Norbert, a kutatást készítő GKID vezető tanácsadója és partnere elmondta: a kínai kereskedők piacformáló hatása leginkább a rendelések számában szembetűnő, a belföldi kereskedők által kiszolgált online rendelések száma 7 százalékkal nőtt 2023-ban, a magyar vásárlók azonban valójában ennél sokkal többet rendeltek, csak...