Generációk a munkahelyen
Boomer, X, Y, Z – ezekkel a megnevezéssel illetik a szakemberek és a közbeszéd a generációkat. A Boomerek már évtizedek óta dolgoznak, míg a Z generáció mostanában lép be a munkaerőpiacra. Ma már nem lehet figyelmen kívül hagyni a munkahelyeken, hogy ezek a generációk hogyan tudnak a leginkább együttműködni, hogyan elégíthetők ki az igen eltérő igényeik és mit tudnak tanulni egymástól.
A különböző munkavállalói generációk tagjainak, élthelyzetükből adódóan más igényeik, képességeik-készégeik vannak, más értékek fontosak számukra, éppen ezért a munkamotivációjuk is különböző. Ennek következtében más módszereket és csatornákat kell bevetni a toborzásuk, más eszközöket használni a megtartásuk, elkötelezésük érdekében. Ugyanakkor a különbözőségek ellenére vannak tényezők, amelyek a legtöbb munkavállaló számára fontosak, így például a fizetés, a munka elismerése, az őket emberszámba vevő és törődő...