Ezreket képzett át call centeresből lakberendezési tanácsadóvá az IKEA

Miközben az IKEA ügyfélszolgálati hívásainak csaknem felét egy Billie nevű mesterséges intelligencia alapú csetbot kezeli, 8500 dolgozót call centeresből lekberendezővé képzett a cég.

Az IKEA svéd bútorforgalmazó cég 2021 óta 8500 call centeres dolgozóját képezte át lakberendezési tanácsadóvá azután, hogy elkezdték használni a Billie névre hallgató, mesterséges intelligencia alapú csetbotot telefonos ügyfélszolgálatukon.

Az elmúlt két évben a befutó hívások csaknem felét Billie kezelte. A lakberendezési tanácsadónak átképzett call centeresek pedig fizetős videóhívásokban segítenek a termékválasztásban, alaprajztervezésben, a 3D-s látvány megrajzolásában az ügyfeleknek - számol be a Reuters. Egy-egy ilyen videóhívás átszámítva nagyjából 10 ezer forintba kerül óránként.

Az IKEA 2022-ben 1,3 milliárd euró bevétele származott lakberendezési tanácsadásból, ami a teljes évi bevétel 3 százaléka....

Tovább a teljes cikkhez a hrportal.hu oldalon.