Ezért fontos a szervezeti érzelmi intelligencia

A gyorsan változó üzleti környezetben a vállalatok számára az adaptivitás, vagyis a gyors alkalmazkodóképesség egyre fontosabbá válik. Azok a szervezetek, amelyek képesek rugalmasan reagálni a piaci változásokra versenyelőnyre tehetnek szert. Az adaptivitás egyik kulcseleme a szervezeti érzelmi intelligencia (EI), amely a munkavállalók közötti kapcsolatok minőségét, a vezetés érzelmi hatékonyságát és a szervezet összetartó erejét foglalja magában.

Mi az a szervezeti érzelmi intelligencia?

A szervezeti érzelmi intelligencia azt a képességet jelenti, amellyel egy vállalat képes felismerni, megérteni és kezelni az érzelmeket a szervezeten belül. Ez magában foglalja a vezetők és a munkavállalók közötti empátiát, a konfliktuskezelés hatékonyságát, a motiváció és az elkötelezettség fenntartását, valamint a pozitív munkahelyi légkör kialakítását. A magas szervezeti EI-val rendelkező cégek általában...

Tovább a teljes cikkhez a hrportal.hu oldalon.