Előretört az Y és a Z generáció az üzleti életben

Az X generáció még mindig a legnagyobb tulajdonosi réteg, de a súlya 2023-ban 50 százalék alá csökkent. Ezzel szemben az Y és Z generációk egyre nagyobb szerepet vállalnak, különösen az új vállalkozások alapításában, ahol a generációváltás már az ő javukra dőlt el.

Magyarországon a generációváltás az üzleti életben különösen időszerű téma, mivel sok tulajdonos a rendszerváltás után alapította vállalkozását, és mostanra közelíti vagy elérte a nyugdíjkorhatárt.1Ezzel együtt a generációváltás kérdése már nem csupán a cégeket érinti, hanem az egész magyar gazdaságra is hatással van. A veterán generáció számára már elengedhetetlen a generációváltás meglépése, de a baby boom generáció tagjainak is napirenden kell, hogy legyen a kérdés. Jelenleg a társas vállalkozások legnagyobb tulajdonosi körét az X generáció adja, arányuk közelíti az 50 százalékot a teljes tulajdonosi körnek.

Az X generáció már...

Tovább a teljes cikkhez az uzletem.hu oldalon.