Elektronikusan is lekérhető az igazolás az adóazonosító jelről

2024. május 9-től a NAV Ügyfélportálról elektronikusan is lekérhető az igazolás az adóazonosító jelről.

Az adóazonosító jelről általában azért kérnek igazolást a NAV-tól, mert az adókártya megrongálódik vagy elvész, illetve névváltozás miatt új kártyára van szükség. Az igazolás mint közokirat egyes ügyekben – például hitelfelvételnél – hatósági bizonyítványként, hatósági igazolványként helyettesíti az új adókártyát, amíg az meg nem érkezik. Ehhez teszi könnyebbé és gyorsabbá az ügyintézést az új funkció, mivel bárki néhány perc alatt hozzájuthat az elektronikus dokumentumhoz – hangsúlyozza az adóhivatal közleménye.

A lekérdezés – azonosítás után – az ÜPO-ba belépve indítható, a „Saját adatok” között a „Bővebb információ” gombra kattintva, „Az adóazonosító jelről szóló igazolás igénylése” menüpontban. Az igazolás elektronikusan hitelesített pdf-formátumban töltődik le eszközünkre, időbeli...

Tovább a teljes cikkhez az uzletem.hu oldalon.