Capgemini: a fogyasztók 43 százaléka tart attól, hogy anyagi helyzete romlani fog
A vásárlók továbbra is bíznak abban, hogy az alapvető fogyasztói cikkek ára mérséklődik.
Tájékoztatást várunk, cserébe márkahűséget adunk
A fogyasztóknak jelenleg 43 százaléka tart attól, hogy a megélhetési költségek tovább emelkednek, amely arány mérséklődést mutat az egy évvel ezelőtti 80 százalékhoz képest. Az aggodalom csökkenése ugyanakkor erősödő igényeket is magával hozott. A fogyasztók egyrészt elvárják, hogy a kiskereskedők figyelmeztessék őket az árak termékméret- vagy termékminőség-csökkentéssel történő bújtatott emelésére.
A zsugorinflációról a vásárlók 65 százaléka szeretne tájékoztatás kapni egy-egy bevásárlás alkalmával. Cserébe a márka vagy termék iránti lojalitást adják, hiszen a fogyasztók 73 százaléka állította: ha az adott brand átsegíti őt a nehéz időszakon, később is szívesen választja a termékeit.
„A kiskereskedők számára létfontosságú, hogy átalakítsák működésüket,...