Az európai fogyasztók több mint 80 százaléka próbál környezettudatosabban vásárolni divatcikkeket

Eliska Hynkova: közeleg annak az időszaknak a vége, amikor divatmárkák önszabályozó módon próbálták elérni a környezeti lábnyomuk csökkentését.

A GLAMI divatkereső platform 2024 januárjában felmérést készített arról, hogy a fenntarthatósági szempontok hogyan befolyásolják a fogyasztói döntéshozatalt a divattermékek vásárlása során. A kilenc európai országban készült kutatás eredményei szerint átlagosan 26 százalékra tehető azoknak az aránya, akik tudatosan előnyben részesítik a fenntartható márkákat, 22 százalék kevesebbet próbál vásárolni, hogy ezzel csökkentse a környezeti ártalmakat, 35 százalék pedig ugyan figyelembe veszi a környezeti szempontokat, de a termékek ára fontosabb tényező, ha végül két termék között kell dönteni. A kutatás szerint a vizsgált országokban csak átlagosan 10 százalékra tehető azoknak az aránya, akik egyáltalán nem veszik figyelembe a fenntarthatósági tényezőt...

Tovább a teljes cikkhez az uzletem.hu oldalon.