Az Európai Bíróságig jutott egy Aldi-árcsökkentés

A reklámban meghirdetett árcsökkentést a megelőző 30 napon belül alkalmazott legalacsonyabb ár alapján kell kiszámítani – hangsúlyozta friss ítéletében az Európai Unió Bírósága.

Egy német fogyasztói szervezet német bíróság előtt azt vitatja, hogy az Aldi Süd diszkontáruház heti prospektusaiban például a banánt és az ananászt árcsökkentéssel, illetve „rendkívül kedvező árral” reklámozza. A fogyasztói szervezet szerint ugyanis az Aldi nem jogosult arra, hogy a reklámhirdetésben szereplő árcsökkentést az ajánlatot közvetlenül megelőző ár alapján (az első példában: 1,69 euró) számítsa, hanem az uniós joggal összhangban az árcsökkentés alkalmazását megelőző 30 napon belül alkalmazott legalacsonyabb ár alapján (az első példában: 1,29 euró; márpedig ez az ár megegyezik az állítólagosan „csökkentett” árral) kell azt kiszámítania. Önmagában az nem elegendő, ha a hirdetésben feltüntetik a megelőző...

Tovább a teljes cikkhez az uzletem.hu oldalon.