Az étrend-kiegészítő nem gyógyszer, nem is lehet úgy reklámozni
Az étrend-kiegészítő hirdetése legfeljebb arra utalhat, hogy betegség kialakulásának kockázatát csökkenti, vagy egészség megőrzésére alkalmas, de arra is csak akkor, ha az összetevőjével kapcsolatban tudományosan kimutatták ezt a hatást – hívja fel a figyelmet az ügyészség.
Honnan lehet tudni, hogy az adott összetevő hatásos-e? Erre az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság kutatása ad választ, annak eredménye itt található. A jegyzékből kiderül, hogy csak néhány száz alkotóelem hatásossága igazolható – hívja fel a figyelmet az ügyészség, amely folyamatosan figyelemmel kíséri az étrend-kiegészítő reklámokat a fogyasztók védelme érdekében, és ha szükséges, vizsgálatot indít a szabályt megszegő vállalkozás ellen.
A „csodaszerekről” bővebben itt olvashat:
Valóban hatékony a hiarulonsav, a Q10 és többi „csodaszer”?