Az étrend-kiegészítő nem gyógyszer, nem is lehet úgy reklámozni

Az étrend-kiegészítő hirdetése legfeljebb arra utalhat, hogy betegség kialakulásának kockázatát csökkenti, vagy egészség megőrzésére alkalmas, de arra is csak akkor, ha az összetevőjével kapcsolatban tudományosan kimutatták ezt a hatást – hívja fel a figyelmet az ügyészség.

Honnan lehet tudni, hogy az adott összetevő hatásos-e? Erre az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság kutatása ad választ, annak eredménye itt található.  A jegyzékből kiderül, hogy csak néhány száz alkotóelem hatásossága igazolható – hívja fel a figyelmet az ügyészség, amely folyamatosan figyelemmel kíséri az étrend-kiegészítő reklámokat a fogyasztók védelme érdekében, és ha szükséges, vizsgálatot indít a szabályt megszegő vállalkozás ellen.

A „csodaszerekről” bővebben itt olvashat:

Valóban hatékony a hiarulonsav, a Q10 és többi „csodaszer”?

...
Tovább a teljes cikkhez az uzletem.hu oldalon.