Az álláshirdetések misztikus piaca
Az álláskeresők úgy gondolják, a meghirdetett állások legalább 80%-a betöltésre kerül az álláshirdetések segítésével. A valóság valami egészen más. Vannak cégek, amelyek a piac monitorozására használják a hirdetéseket, a felvétel nem feltétlenül cél. És olyan is, ahol már megvan a jelölt, egy belsős, de azért körülnéznek, hátha van jobb. Pethő Anikó személyzeti tanácsadó (Aarenson Consulting) írása.
Az álláshirdetések azok a sokféleképpen értékelt szövegek, amelyekről a munkavállalók részéről a legkevesebb jót hallani a toborzási folyamatban. Túl általános, túl sok benne az elvárás, túl kevés a konkrétum, túl rövid, túl specifikált, túl szakmai, túl szektorspecifikus és még sorolhatnám mely részeit érheti és ér is kritika egy munkakör megfogalmazása és kommunikálása során.
A jelöltek azonban ennek ellenére is építenek az információra, amit fejvadászat során megjelentetünk, és más lehetőségek...