Az AI sötét oldala – Ki állítja meg a deepfake terjedését?
A technológia fejlődésével egyre nehezebb megkülönböztetni a valódi és a mesterséges tartalmakat, ami aláássa az online információk iránti bizalmat.
A Deloitte „2024 Connected Consumer Study” kutatásában rávilágít a probléma súlyosságára. A válaszadók fele szerint az online tartalmak megbízhatósága romlott az előző évhez képest. A generatív mesterséges intelligenciát ismerő vagy használó emberek kétharmada attól tart, hogy ezeket a technológiákat manipulációra és megtévesztésre használják. Többen arról számoltak be, hogy egyre nehezebb felismerni, mely tartalmak származnak valódi emberektől, és melyeket hozott létre mesterséges intelligencia. A megkérdezettek többsége szerint az AI által generált fotók, videók és hanganyagok egyértelmű megjelölése elengedhetetlen, de önmagában ez nem elég a probléma megoldásához.
A deepfake elleni küzdelem ára
A hamis tartalmak felismerésére és kiszűrésére...