A visszafogott lakossági fogyasztás az e-kereskedelmet is átalakította tavaly

Az infláció, a megélhetési költségek emelkedése miatti anyagi bizonytalanság, valamint a Covid után megtorpanó digitális lendület hatására a belföldi online kereskedelem teljesítménye tavaly reálértékben 6-8 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi szinttől. Az Olcsóbbat.hu a piaci változásokat mérte fel.

Az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál a legkeresettebb 100 termékkategória körében vizsgálta, hogy 2021-hez képest melyek voltak a legszembetűnőbb változások, milyen irányba terelődtek a vásárlások az online kiskereskedelem területén.

Spórol a lakosság

Az online kereskedelmet érintő legfontosabb hatás a megélhetési költségek megugrása volt. Különösen az élelmiszerárak, illetve – a rezsicsökkentés részleges feloldását követően – az energiaárak elszabadulása okozta bizonytalanság hatására a lakosság jelentősen átstruktúrálta az online költéseit. A rezsiköltségek emelkedésének legnagyobb...

Tovább a teljes cikkhez az uzletem.hu oldalon.