A vásárlások tizede már online történik
Tavaly a vásárlások egytizedét webáruházakban bonyolítottuk. De miért szeretünk annyira online vásárolni?
Az elmúlt évben 3 százalékkal nőtt a teljes kereskedelmi forgalom Magyarországon az Országos Kereskedelmi Szövetség adatai alapján. Az online vásárlások értéke viszont eközben 25 százalékkal növekedett, és mára a teljes forgalom 10-12 százalékát teszi ki. Ebben hatalmas szerepe van a közösségi médiának.
A Facebook és az Instagram szerepe az online vásárlásban megkérdőjelezhetetlen, ugyanis a személyre szabott hirdetésekkel a vásárlási lehetőségek beleolvadnak a mindennapi hírfolyamba. A fiatalabb korosztály pedig kifejezetten ezeken a platformokon érhető el: egy pénzügyi szolgáltató felmérése szerint Közép-Kelet-Európában, beleértve Magyarországot is, a 18-24 éves korosztály 70 százaléka használja vásárláskor valamelyik közösségi felületet elsődleges inspirációs forrásként.
„Ha közösségi...