A vállalati digitalizáció nem technológia, hanem nyitottság kérdése
Milyen hatása lesz a mesterséges intelligenciának a munkáltatói és a munkavállalói oldalon, milyen feladatokat válthat ki a közeljövőben? A Profession.hu Backstage podcast legújabb része a digitalizáció és főleg a mesterséges intelligencia hatásait járta körül.
A mesterséges intelligencia egyik legfontosabb funkciója, hogy a felhalmozott, aktívan nem használt, nagy mennyiségű információt képes kezelni és az utasításokra ezeket előhívni. Egy cég esetében ezek lehetnek korábbi dokumentumok, fájlok vagy akár a munkakörök ellátásához kapcsolódó ismeretek, amelyekkel a dolgozók tudása viszonylag egyszerűen kiegészíthető, támogatható.
Elveszi a munkánkat az MI?
Előfordulhat, hogy bizonyos munkaköröket kisebb vagy nagyobb részben ki tud váltani a mesterséges intelligencia. Sok esetben ez például a szellemi munkát végző, munkaerőpiacra frissen belépőket érintheti, felmerül a kérdés: hogyan gyűjthetnek...