A „szendvicsgeneráció” a legtudatosabb a pénzügyekben
A legfiatalabbak kétharmada vallotta magát felesleges dolgokat hirtelen ötletből vásárlónak.
Szendvicsgenerációnak azt a középkorú, nagy létszámú életkori csoportot szokás nevezni, amelynek tagjai anyagilag még gondoskodnak gyermekeikről, jellemzően eltartják őket, és emellett az idős szüleiket sújtó terhekben is osztoznak úgy érzelmi és egészségügyi szükségletek tekintetében, mint anyagilag.
A 40-50 év közötti generáció a többieknél közvetlenebb rálátással rendelkezik a többi korcsoportot érő kihívásokra, és jellemzően ők azok, akik igen korán megtapasztalják a saját bőrükön, hogy a nyugdíjas életkor gyakran a korábbi életszínvonal csökkenésével, sok esetben pedig akár kifejezett anyagi gondokkal is járhat. Talán ez is közre játszhat abban, hogy az Aranykor Önkéntes Nyugdíjpénztár megbízásából készült friss kutatás szerint ők tesznek legtöbbet a jövőjük biztonságáért.
Gyerekkorodban mit...