A pandémia után a BNPL-szolgáltatások adhatnak új lökést a magyar e-kereskedelemnek
Tavaly jelentek meg Magyarországon az első vedd most, fizess később, vagyis BNPL (buy now, pay later) fizetési szolgáltatók. Az újnak számító fizetési megoldás elterjedéséből hasznot húzhatnak a hazai webshopok: a nemzetközi statisztikák ugyanis azt mutatják, hogy a késleltetett fizetést választó ügyfelek többet vásárolnak a hagyományos megoldásokat preferáló társaiknál. A Digitális Kereskedelmi Szövetség számai szerint a hazai internetes vásárlók különösen szolgáltatások megrendelése kapcsán nyitottak a BNPL-megoldásokra.
A koronavírus-járvány kimagasló fellendülést eredményezett az e-kereskedelem terén: 2021-ben a teljes európai e-commerce piac forgalma 16 százalékkal, 720 milliárd euróra emelkedett. A magyar piacot tekintve a Digitális Kereskedelmi Szövetség GKID által készített kutatása szerint hasonlóan látványos növekedésnek lehettünk tanúi. Míg 2014 és 2019 között az átlagos éves növekedés...