A munkavállalóval szembeni kárigény buktatói

Nem könnyű a munkavállalóval szemben kártérítési igényt érvényesíteni. Ahogy a legtöbb jogviszonyban, a munkaviszonyban is előfordulhat, hogy a felek valamelyike kárt okoz a másiknak. A károkozó természetesen a munkavállaló is lehet. Azonban a gyakorlatban a kárfelelősség, hogy egyáltalán mit tekintünk kárnak, nem mindig egyértelmű. Az alábbiakban Dr. Solt István, az act Bán & Karika Ügyvédi Társulás szakértője részletezi a feltételeket, amelyeknek egyszerre kell fennállniuk a felelősség megállapításához.

A munkaviszonyra vonatkozóan a Munka törvénykönyve határozza meg a munkavállalói kárfelelősség jogalapi elemeinek speciális szabályait, amelyek alapján a munkáltató sikeresen érvényesíthet kárigényt a munkavállalóval szemben. Ezek alapján a szabályok alapján a gyakorlatban nem minden esetben egyértelmű, hogy mi tekinthető kárnak, és ahogyan a Kúria is újra rávilágított a közelmúltban egy...

Tovább a teljes cikkhez a hrportal.hu oldalon.