A munkavállaló titoktartási kötelezettsége: a legfontosabb tudnivalók

A munkaviszonnyal összefüggésben a munkavállaló számos olyan információ birtokába juthat, amelyre vonatkozóan titoktartási kötelezettség terheli. Mely adatokra vonatkozik a munkavállaló titoktartási kötelezettsége? Miként köteles ennek eleget tenni a dolgozó? A kérdésekre dr. Szabó Gergely ügyvéd válaszol.

Üzleti titok megőrzése

A munkavállaló köteles a munkája során tudomására jutott üzleti titkot megőrizni. Üzleti titoknak minősülhet a gazdasági tevékenységhez kapcsolódó, titkos és ezért vagyoni értékkel bíró tény, tájékoztatás, egyéb adat (ill. ezek összeállítása). Az ilyen adatok, tények akkor számítanak üzleti titoknak, ha a munkáltató ezek titokban tartása érdekében megtette mindazt, ami adott helyzetben általában elvárható. Például a munkáltatótól elvárható, hogy az üzleti titoknak minősülő adatokhoz a munkahelyen hozzáférő személyek körét korlátozza azokra, akiknek feladataik elvégzéséhez...

Tovább a teljes cikkhez az uzletem.hu oldalon.