A közép- és nagyvállalatok 31 százaléka már rendszeresen alkalmaz mesterséges intelligenciát

A közép- és nagyvállalatok 31 százaléka rendszeresen, további 19 százalékuk kísérleti jelleggel már most is alkalmaz mesterséges intelligenciát – derült ki a United Call Centers vállalati döntéshozók körében végzett nemzetközi felméréséből.

A UCC az IBM üzleti partnereként az AI vállalati alkalmazásának főbb tényezőit mérte fel nyugat-európai és egyesült államokbeli vállalati döntéshozót elérő kérdőíves kutatásában. A kérdőívre érkező válaszuk tanúsága szerint a közepes és nagyobb méretű vállalatok fele már legalább kísérleti jelleggel alkalmazza az AI-t, és a cégek további 37 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ismeri, de még nem vezette be azt.

A válaszadók az egyes működési területek közül különösen az adatkezelés- és elemzés, az ügyfélszolgálat és – támogatás, valamint a marketing és az értékesítés területén vár jelentős hatást a mesterséges intelligencia alkalmazásától, de jelentős potenciált...

Tovább a teljes cikkhez az uzletem.hu oldalon.