A gazdasági nehézségek miatt a HR-büdzséket is át kell gondolni
A jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben minden vállalatnak jobban oda kell figyelnie a költségeire. Ez alól nem kivétel a munkaerőre fordított költség sem, mivel sokszor ez az egyik legnagyobb kiadás a kis- és középvállalatok életében.
Az állandó munkaerő mellett egy átlagos cégnek jellemzően a nyári szabadságolások idejére vagy szezonális munkára lehet szüksége további munkatársak bevonására. Sokszor azonban nem kifizetődő ezért employer branding kampányokat indítani és végig vinni egy teljes toborzási folyamatot. Ilyenkor lehet jó megoldás a diákok bevonása, akiket jellemzően iskolaszövetkezeteken keresztül lehet elérni.
„Sok diák dolgozik iskola mellett egész évben – heti átlagosan 20 órát – de nyaranta ezrével jelentkeznek a fiatalok, akik nyári munkával szeretnének némi jövedelemre szert tenni. Ez az iskolai szünetben akár már 15 éves kortól lehetséges” – mondja Lator Sándor, a MADS –...